escoleta i natura

Les estacions

Tenim un calendari artesanal que ens acompanya cada matí per parlar dels canvis de mes i d’estació i tot això ho acompanyem amb uns follets estacionals amb els quals creem una petita taula d’estació inspirada en les escoles Waldorf.

La llibreria de l’escoleta es va transformant amb els canvis d’estació i anem introduint títols segons el moment en què ens trobem i sobretot en funció dels interessos dels nins i nines.

 

“Només es comprèn el que s’experimenta”
– Jean Piaget

Els elements

Aprofitem el regal que ens aporta les condicions climatològiques per gaudir de la pluja, del fang, de les calèndules, les fulles de morera quan cauen, etc. Els infants estan molt atents a cada oportunitat per a descobrir i experimentar la natura, només cal observar los i acompanyar los.

 

“La principal finalitat de l’educació és cultivar la creativitat, no imposar li a l’infant una manera rígida de pensar”
– Maria Montessori

Passeigs per la natura

El contacte amb la natura convida als nens a connectar amb la seva essència i hem presenciat com els infants es transformen quan poden jugar en un entorn natural amb un acompanyament proper.

 

“La natura és un espai sabi i viu del que la nostra espècie va emergir fa cents de milers d’anys. És a la vegada mare i mestra. Ens ofereix vivències i experiències que es poden emular, especialment a la infància. Integrar la a l’educació és d’alguna manera un reencontre amb nosaltres mateixes. I també una manera de començar a construir aquesta transició ecològica que tant necessitem”
– Heike Freire